ایجاد مدل انبارداده‌ای بیمه بسیار حائز اهمیت می‎باشدف زیرا باید قواعد و مقررات روشنی وجود داشته باشد که بر اساس آن‎ها بتوان تصمیمات درستی را اتخاذ نمود،. وجود راه حل مدل DWH بیمه این کار را برای ما بسیار ساده کرده و فرآیند تصمیم‎گیری را بسیار روشن نموده است. وظیفه کلی این مدل، کمک به تصمیم گیری در کسب و کارهای مرتبط به بیمه می‎باشد. 

مدل‌داده بیمه (مدل DWH) یک مدل انبار داده‎‏ای استاندارد صنعتیست که برای بیمه‎های زندگی و غیره بسیار مفید می‎باشد. بر اساس داده‌های ارائه شده در این مدل، می‌توان تمام گزارش‌های استاندارد بیمه و داده‌ها را تحویل داد.

بیمه DWH مدل بر اساس به روش‎های موجود در این صنعت  توسعه داده شده.

مدل DWH بیمه مبتنی روابط کلید اصلی و خارجیست که سازگاری این مدل در سیستم تایید شده است.

مدل DWH بیمه با CA ERWin توسعه داده می شود و مجوز ERWin را برای مشاهده یا تغییر نیاز خواهد داشت. مدل را می توان به هر قالب استاندارد ابزار پایگاه داده مدل سازی صادر کرد.

مدل پیش ساخته انبار داده

مدل پیش ساخته انبار داده

در مدل DWH بیمه، مدل داده معنایی در واقع با چندین مدل از داده های منطقی یکپارچه شده است، که ارتباط بین مولفه‎های مختلف نامیده می شود و آنها نوع روابط را توصیف می کنند، نامگذاری قراردادها برای Entity ها و صفات در تمام مدل مورد بررسی دقیق است و تمام صفات دارای دامنه هستند.

مدل بیمه برای هر مشتری به صورت سفارشی قابل تنظیم است. انواع مختلفی از سفارشی‌سازی وجود دارد، به عنوان مثال سفارشی کردن Entityهای موجود از جمله تغییر ویژگی های مشخصه (نام، نوع و توضیحات)، اضافه کردن ویژگی های جدید، اضافه کردن شاخص‌ها و غیره، ایجاد Subjects جدید در صورت نیاز برای یک بعد جدید یا جمع آوری و اضافه کردن زمینه‌های موضوع جدید با چندین نهاد که مناطق کسب و کار جدید و سفارشی سازی مدل‌های فیزیکی را پوشش می‌دهد.

مدل انبارداده برای تلکام مدل استاندارد این صنعت  است که قابل اجرا برای اپراتورهای ارتباطی ثابت و تلفن همراه است و هر دو نیازهای اطلاعاتی کسب و کار سنتی و تحلیل داده‌های بزرگ را پوشش می‌دهد. مدل انبارداده‌های تلکام ما مدل صنعت انبار داده استاندارد است که قابل استفاده برای ارتباطات تلفن‌های ثابت و تلفن همراه اپراتورهاست و هر دو نیازهای اطلاعاتی کسب و کار را پوشش می‌دهند. این مدل بر اساس به روش‌های صنعت توسعه داده شده. همچنین برای اصلاحات مورد نیاز هر مشتری به کار برده می‎شود.

نمای کلی از مدل

این مدل بر اساس روابط کلید اصلی و روابط کلید خارجی است که اطمینان می‎دهد بین محتوای سیستم و مدل ایجاد شده هماهنگی‌های لازم را به وجود آورده است. منطق مدل زیر چارچوب اطلاعات TM انجمن اطلاعات داده مدل داده اطلاعات اطلاعات (SID)، به عنوان مدلی مرجع ارائه دهندگان خدمات، ارائه دهندگان نرم‌افزار برای توصیف اطلاعات مدیریت شرکت از آن استفاده می‌کنند. بر اساس داده‌های ارائه شده در این مدل، تمام گزارش‌های استاندارد ارتباطات و تجزیه و تحلیل داده ها می‌تواند تحویل داده شود.

نسخه فعلی این مدل شامل بیش از 450  Entity (جدول) می‎باشد که در 35 حوزه‎ی موضوعی گروه‌بندی شده  است که به 5 گروه عملیاتی زیر تقسیم می‎شوند:

پیاده‌سازی کامل یا بخش‌هایی از این مدل در شرکت‌های مخابراتی نظیر Croatian Telecom و T-Mobile کرواسی (DT Group)، Montenegro Telecom (DT Group)، JP Hrvatske Telekomunikacije dd، دو اپراتور بزرگ تلفن همراه در شمال آفریقا و یک بزرگ تلفن همراه اپراتور در آسیا مورد استفاده قرار گرفته است.

انبارداده‌ها مبنایی برای تجزیه و تحلیل کیفیت داده‌های موجود را با ارائه اطلاعات دقیق از داده‌ها فراهم می‌کند. در سال‌های اخیر، بانک‌ها مقدار زیادی داده  از کسب و کار خود جمع‌آوری کرده‌اند و اکنون زمان تبدیل داده‌ها به پول است و ما می‌توانیم در این روند به شما کمک کنیم. مدل انبارداده بانکی ما مدل استانداردی کسب و کارگراست که برای حمایت از نیازهای کسب و کار های مختلف طراحی شده است. تنظیمات و گزارش‌های روزانه/ هفتگی/ ماهانه و … عملیاتیست که مدیریت تجزیه و تحلیل شبیه سازی را بسیار ساده می‌کند. این مدل مبتنی بر استانداردهای صنعتی و اجرای به روش‌هاییست که در پروژه‌های اجرای واقعی اثبات شده است. این طراحی بسیار انعطاف‌پذیر می‌باشد.

نمای کلی از مدل

علاوه بر اجرای راه حل انبار داده‌های سازمانی، بانک‌ها می‌توانند با انتخاب پیاده‌سازی مولفه‌های کاملا کاربردی ،نیازهای مشتریان را پاسخگو باشد. از آنجاییکه مدل به گونه‌ای طراحی شده است که از پیاده‌سازی تکرارپرداز پشتیبانی کند، بانک ممکن است در هر زمان تصمیم بگیرد کهبا استفاده از ماژول‎های موجود، اپلیکیشن‌های تجاری خود را بهبود دهد.  در حالی که از تمام قابلیت‌های موجود در راه حل‌ها استفاده می‎کند.  Banking Data Warehousemodel می‎تواند به منظور سفارشی‎سازی در اختیار همگان قرار بگیرد. این مدل به طور کامل در بانک Addiko  صربستان اجرا می شود و بخش هایی از آن مدل در Erste & Steiermärkische Bank d.d استفاده می شود.